fietsen-zweden.reismee.nl

Vadstena (rustdag)

Vadstena (rustdag)

Even stapje terug naar gisteravond de lucht was helder en recht voor ons huisje gaat de zon onder,
en dat is om 23:35 uur en hij gaat weer op om 3:50 uur amper de moeite dat hij weggaat.
Maar achter ons huisje komt de volle maan op je weet gewoon niet waar je foto's moet nemen.

Deze morgen lekker rustig aan gedaan want we hebben een rustdag om 6 uur schijnt de zon al volop en er staat een zacht briesje.
We gaan vandaag naar het stadje Vadstena het heeft 8000 inwoners en het straalt een rust uit, in 1989 heeft de paus hier een bezoek gebracht, dit om dat de heilige Brigitta hier een klooster heeft opgezet.
Om dit voor elkaar te krijgen moest je in die tijd naar Rome, dat deed ze in1349 en in 1370 kreeg ze toestemming de inwijding van het klooster heeft ze niet meegemaakt om dat ze in 1373 stierf in Rome.
Om dat ze alles op papier had gezet hoe het klooster er uit moest gaan zien is het toch naar haar idee gebouwd.

En we bezochten het kasteel van Vadstene gebouwd in 1545 we hebben daar rondgekeken en de bezienswaardigheden bekeken.

In de middag weer terug naar de camping om nog van het weer te genieten maar rond 16:30 uur kwamen er wolken dus bij bruinen zat er niet in.
De Zweden zijn aardige mensen maar ze zullen niet spontaan groeten, maar als jij contact maakt dan willen ze wel praten.
Morgen weer een nieuw verslag.

Gereden: 8 Km
Schatten: 3

An

Klooster wat voor brit??naar brigittavernoemd toch?.

Britt

Zo Cor en Marja, mooie foto's en leuke verhalen. Het is een genoegen om ze te lezen. Ja, leuk kloostertje hoor Had naar mij vernoemd kunnen zijn. Die trekkerstenten zien er goed uit en de omgeving ook. Zo te zien en lezen hebben jullie het prima naar jullie zin! Veel fiets plezier nog!! Xx

Fons

Prachtig die zon en maan. Super mooie foto's.
Geniet er van, want hier zijn de regenpakken uitverkocht.
Groetjes en skål voor vanavond!

Hanny

Hallo Cor En Marja wat een geweldige reis weer en wat een mooie foto's zijn nu de grootste bergen achter de rug ?

geniet van het weer daar hier is het regen en onweer

fred

hallo daar in zweden wij beginnen een beetje jaloers te worden op jullie lekker in di rustige omgeving
geniet ervan

An

Spaarndam toch los knippen!!!!
Cor en Marja,de krant vanmorgen met deze tekst!!kan toch niet waar zijn?zijn jullie er even niet en dan dit.
Geniet maar hoor Wieger zal er even heenfietsen om alles te controleren!Groet AN

Anneke

Hey Cor en Mar! Heb net jullie foto's bekeken en verslagen gelezen. Wat een prachtig land en mooie historische gebouwen. Zondag zullen we tante Henny ook laten kijken. Nog veel plezier! Dikke kus Anneke

Threa

Wat een prachtige foto's en wat een fantastische reis maken jullie.
Geniet ervan!