fietsen-zweden.reismee.nl

Vadstena-Norsholm

Vadstena-Norsholm

Vandaag moest er weer gefietst worden in het begin leek het vesten weer maar om 9:00 uur kwam de zon erbij dus overhemden weer.
Ik heb vernomen dat het in het westen van Nederland het weer erg slecht is, dus ik maak er een
zonnig verhaal van misschien kan ik jullie opvrolijken.
Wij gaan vandaag fietsen langs het Göta Kanaal maar voordat we daar zijn gaan we eerst door landbouwgebied en hier zingen boven de velden de leeuweriken een vogeltje van 18 cm.
De leeuwerik vliegt hoog in de lucht en is zeer muzikaal als je hem een maal heb gehoord vergeet je hem niet meer en hij heeft een afwijkende vleugel vorm.
Al fietsend door de velden zien we ook hele akkers met blauwe bloemen maar wat dit is weten we nog niet misschien komen we hier nog achter.

En zo komen we bij het Göta Kanaal we nemen het pad dat net voor het Göta Hotel loopt.
Langs dit kanaal liggen onwijs veer schatten maar zoveel dat wij ze niet allemaal kunnen pakken dit kost teveel tijd, maar bij een foto moment of rust punt dan pakken wij ze op.
Het rustig langs het kanaal dus we kunnen heerlijk over het kiezelpad langs het kanaal fietsen.

We zien zelfs een van de nostalgische schepen die van Götenborg naar Stokholm varen en weer terug de reis duurt 6 dagen.
De schepen zijn 100 jaar oud ze varen nu met dieselmotoren maar van oorsprong waren het stoomschepen.

Het eerste gedeelte van het kanaal houd op bij het plaatsje Ljungbro dan gaat het kanaal over in een meer genaamd Roxen.
Dit meer fietsen we bovenlangs richting Norsholm dit is de plaats waar wij gaan overnachten.
We komen door een gebied met bos en veeteelt erg mooi en gevarieerd.
We zien zelfs een groep van 50 herten we dachten eerst dat dit geen wilde waren maar het hek eromheen is een lachertje voor een hert.
Nog napratend over de herten en een paar bochten verder zagen we weer een groep herten nu op een veld zonder hekken we keken ons ogen uit.

Nu weet ik wel in de Amsterdamse waterleiding duinen zijn er ook veel maar dit vonden we toch bijzonder.
En dan komen we toch weer aan op ons slaapadres.

Bij ons regent het nu ook, en Billy kon goed koken.

Gereden: 92 Km
Schatten: 8

Eveline

Hoi Cor en Mar Wat een prachtige tocht weer! Lijkt me schitterend om zo langs dat kanaal te fietsen. Zijn die blauwe bloemen geen vlas? Het is in ieder geval een mooi gezicht, die blauwe velden, lijkt wel op de bollenvelden hier in Nederland.
Geniet nog maar verder en veel mooi weer gewenst.

Petra Captein

zo dit was zeker weer een mooie tocht
als ik dit schrijf zitten jullie vast weer op de fiets
voor het volgende avontuur.
ik geniet zeker mee van je mooie foto's en verhalen.

FRed en Marian Pieters

Hallo Cor en Marja het zijn elke prachtige foto's
voor al de kleuren Jammer dat je Vest weg is.
Leuk om alles te volgen Zijn we er ook een beetje bij,