fietsen-zweden.reismee.nl

Valdemarsvik-Västervik

Valdemarsvik-Västervik

Het was vanmorgen vroeg al aardig warm in de stuga.
Niet door de zon maar door de elektrische radiator ik had er een tas tegen aangezet en de thermostaat verdraaid.
Het raam stond wel open maar het frisse briesje ging naar Mar en ik lag net verkeerd.
Maar het was toch tijd om eruit te gaan want vandaag gaan we 88 kilometer rijden, volgens de berekening maar dat worden er altijd meer Mike weet daarvan.
Om 8:50 uur gingen we van start het is Zaterdag en na midzomerfeest dus rustig op de weg.
De weg werkte mee, niet teveel klimmen en mooie rechten stukken omstreeks 12:00 uur stond de teller al 50 kilometer.
Uit ervaring weten we dat met warm weer (het was 26 graden) de snelheid in de middag er wel uit is.
Vandaag ook meer water meegenomen en dat hadden we nodig ook.
De lunch gebruikten we op een steiger in de schaduw het was wel een privé steiger maar ja je kanhooguit weggestuurd worden.

We waren zo moe dat we ook onderweg op een andere steiger een half uur hebben geslapen.
Maar met slapen kom je niet op het eindpunt dus nog even doorzetten.
Het word bijna een dradig maar het was weer mooi onderweg weer herten gespot, een groene specht deze specht zit veel op de grond en eet mieren en de veel voorkomende kramsvogel.
O ja Eveline dat blauwe bloemenveld was inderdaad vlas je bent een kenner.
Om 16:30 uur komen we op de camping aan het is een mega camping, je weet niet wat je ziet wat een caravans en campers van groot tot klein.
Bij de receptie zeiden ze al dat er veel gasten waren i.v.m. Het midzomerfeest en de vakanties waren begonnen.
De WiFi was overbelast dus het verzoek was om een apperaat aan te melden en dit lukte.
Na het eten even rondje gemaakt over de camping overal BBQ alle maten en soorten veel rook en iedereen zit bij elkaar en veel bier, als je alles zo bekeek kon dit ook niet goed gaan overal harde muziek een biertje op dan gaan er mensen zich irriteren dus de politie hebben we al gezien.
Maar wij zitten op een rustige plek en zijn morgenvroeg al weer weg.

De bedoeling is 8:00 uur sorry maar morgen weer een warme dag en dan is het 100 Km fietsen.

Gereden: 92 Km
Schatten 0 (geen puf er voor)

Merel & Koen

Leuk! De foto's zien er ook prachtig uit, geniet ervan!

Petra

ziet er allemaal prachtig uit. de huisjes zijn ook allemaal erg leuk, maar wat een kilometers maken jullie. vergeet niet te genieten hoor het is wel vakantie toch.

Anton

ja wij zijn ook weer even thuis maar wat jij doet zou ik nooit kunnen doen dus ben wel een beetje jaloers en dat wat je allemaal meemaakt te veel om te schrijven, dat weet ik tenminste uit mijn ervaring, van het wandelen groeten Anton