fietsen-zweden.reismee.nl

Vastervik-Oskarshamn

Vastervik-Oskarshamn

Gisteravond heb ik heerlijk geslapen na een dag fietsen wil je wel maar Mar hoort nog van alles
het was nog lang onrustig op de camping.
Vanuit de camping rijd er elke 10 minuten een golfkarretje langs om alles in de gaten te houden,
Af en toe stopt hij ergens spreekt mensen aan en rijd weer verder maar op een gegeven ogenblik is het rustig dit allemaal volgens Mar ik heb niks gehoord.
Het had wel geregend in de nacht niemand had daar op gerekend, een hoop camping gasten hadden nog van alles buitenstaan BBQ handdoeken noem maar op.
Op de fiets om 8:00 uur is niet helemaal gelukt maar na boodschappen te hebben gedaan in de campingwinkel voor de lunch reden we toch weg om 8:30 uur.
Het is Zondagmorgen dus er is bijna niemand op de weg heerlijk om door de stad te fietsen richting ons nieuwe overnachtingsplek.


Vandaag gaan we 101 Km rijden volgens de berekening dus er zal gefietst moeten worden, maar we moeten de schoonheid van het landschap niet vergeten dus kijken we goed om ons heen.
De rit ging 65 Km over grindwegen soms mooi plat gereden maar ook wegen met nieuw aangebracht grind en dat rijd dan weer niet zo fijn, opletten in de bochten dat je voorwiel niet wegglijd en extra kracht als er een bergje komt.
Maar het gaat goed en we schieten toch nog op, de afstand van 50 Km om 12:00 uur halen we niet dat bereiken we om 12:30 uur ook geen ramp komt allemaal goed.
We passeren ook nog en oud trein station met oude treinen dus even aan de kant en foto's nemen.


De lunch gebruiken we weer heerlijk zittend op een steiger in de wind geweldig.
Het weer veranderd wel af en toe zelfs een paar spatten regen gehad niet om nat van te worden maar toch het rommelt, geen klagen hoor over het weer dat is bij jullie wel anders als ik het zo las.
Op een T splitsing staat een Nederlandse auto stil raam open en kijkend naar de borden, ik stop en vraag aan de man bent u de weg kwijt hij keek natuurlijk vreemd op, eigenlijk wel zegt hij kan ik hier in rijden ik moet naar Vastervik ik zeg ja hoor en stuur hem zo het bos in nu is dat hier niet zo heel gek gek want elke richting dat je aanwijst in Zweden is het bos in.
Maar wees niet bang hij ging de juiste kant op.
En dan begint er bij Mar iets te piepen aan de voorkant van de fiets, even een vlugge blik en dacht het gepiep opgelost te hebben maar nee hoor het bleef, na een paar kilometer weer kijken en daar was de boosdoener en losgelopen inbusbout van de voordrager, deze weer vast gezet en gepiep was weg.

Al dat gehobbel op die paden met bepakte fietsen dat is ook niet zo gek, als het hier bij blijft is het goed.
En zo komen we toch weer op onze nieuwe slaapplek, we hebben nu een huisje 100 mtr van de zee dus ik heb eerst is even een duik genomen heerlijk even afkoelen.


Alle huisjes zijn ingericht met spullen van Ikea volgens mij mag je pas een camping in Zweden beginnen als je een Ikea family card heb, maar prima spul hoor niks te klagen.

Gereden: 104 Km
Schatten: 0 (morgen hebben we meer tijd)

Reacties

Reacties

Eveline

Ja, in Nederland stort alles in als je Rabo roept, in Zweden gebeurt dat als je Ikea roept denk ik zo. We genieten erg van je verhalen, jullie zijn een stelletje bikkels hoor, als we zien wat voor afstanden jullie per dag rijden. We doen het jullie niet na! Groetjes, Martin en Eveline

Fia

Super zoals jullie het doen. En wat een prachtig land zo op de foto's te zien. Voor morgen weer een heel fijne fietstocht.
Groeten Ruud en Fia

Joke

Hoi Mar en Cor!!
Nou jullie zijn goed op dreef hé?en zo te lezen geniet jullie ervan.
Ik geniet mee hoor elke dag.
Voorlopig ben ik nog voor halve dagen aan het werk Mar maar mijn arm heeft er geen baat van.
Het weer blijft hier wisselvallig dus hoop voor jullie toch wel wat Beters!! Ondanks als het zo heet oftewel warm is lijkt het mij ook niet zo lekker om uren te moeten fietsen.
Gelukkig meren of meertjes zat om dan eventjes uit te waaien toch!!!!?.
Geniet er nog van luitjes Joke

fred

hoi daar in zweden
het gaat zo te zien aan de foto',s na een weekje doet het zitvlak altijd een beetje zeer daarna gaat het weer beter
de verhaaltjes worden steeds beter
geniet ervan
gr.fred en anita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!