fietsen-zweden.reismee.nl

Mönstera-Nybro

Mönstera-Nybro

Deze morgen zijn we gestart zoals we gisteravond zijn geëindigd niet met een borrel maar buiten aan de tafel zitten en naar de vogels kijken.
Wat hebben wij hier een mooie vogels gezien bijvoorbeeld de gekraagde roodstaart wie kent hem niet, de bonte vliegervanger wel allemaal opgezocht in ons vogelboekje maar toch.
Alle vogels uit het boekje zijn langs geweest behalve de struisvogel en de flamingo :-).
Maar dan moeten we toch inpakken en weer vertrekken vandaag naar Nybro waar we morgen ook van een rustdag gaan genieten.
Vandaag alleen maar over asfalt gereden in een glooiend landschap dus geen kuitenbijters ook wel eens lekker hoor.
Onderweg komen we nog een klooster ruïne tegen hier lag ook een schat begraven met als hint onder een steen heb je even, dus niet gevonden.

We wanen ons ook weer een beetje in Schotland want we zien weer overal stenen muren in de weilanden als afscheiding, is het nu typisch Schots of Zweeds.

Langs de weg zie je ook veel brievenbussen naast elkaar, de post komt niet de post bezorgen per huis maar rijd langs al die verzamel plekken.
Zijn stuur zit ook aan de rechterkant en hij komt de auto niet uit, vanuit zijn open raam bezorgd hij de post.

Maar na 45 Km verlaten wij de oostkust en gaan weer richting Götenborg dat duurt nog wel even maar je voelt toch dat je op de terugweg bent.
We spotten nog wel een hert en wat kraanvogels, het weer was weer prima en als ik zo kijk bij de landen om ons heen is het toch wel anders.

Heerlijk gefietst lekker naar ons zin gehad.
We hebben weer een nieuwe slaapplaats op een camping in een stadspark aan een vijver weer eens wat anders.

Gereden: 75 Km
Schatten: 4

Tim en Britt

Wat een mooi foto's en er lijken geen mensen, auto's of ander verkeer langs te komen. Een stil leven....
echt genieten, wat een rust. Dat zal wel wennen zijn als jullie weer terug zijn. :-)

An

Veel vogels!, niet veel bloemen in de bermen? Prachtige foto,s goede reis verder an

Hanny

Hallo Cor en Marja wat een geweldige reis en mooie foto's
het boek van deze reis zal wel dik worden een fijne rustdag morgen

Fia

Wat een prachtig land om doorheen te fietsen.
Voor morgen een fijne dag.

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja wat is de natuur toch prachtig en veel beestjes en de vogels zelfs de debrievenbussen zijn
apart Ook de foto's zijn weer prachtig..