fietsen-zweden.reismee.nl

Överlida-Äsa

Överlida-Äsa

De laatste Stuga laten we weer netjes achter en gaan weer op weg.
Vandaag gaan we weer naar de westkust van Zweden, het weer is goed, droog en een windje.
Dat droge weer houden we de hele dag kunnen we weer eens langer van de lunch genieten.
Meteen na de camping klimmen we van 150 meter naar 223 meter dat was meteen weer even weten waar we waren in Zweden dat is ook zo.
We hadden weer een mooie tocht met hier en daar een cach (een schat).
Bij het zoeken naar een cach stopte er een auto en kwam de parkeerplaats op rijden.|
Een man en vrouw stopte en wilde weten of wij een Geocachers waren nou dat waren we hoor.
Hij wist hem meteen te leggen niet zo gek hij was de CO (vaktaal geocachers) we hebben nog een leuk gesprek gehad en beide vervolgde we onze weg.
We konden trouwens ook een TB kwijt eindelijk een doosje waar het in kon.
De koffie gebuikte we weer lekker langs de kant met wat lekkers natuurlijk.

En zo fietsten we van het ene meer naar het andere met mooie vergezichten.

Je kon merken dat we naar de kust afzakten want we zijn 223meter naar 18 meter gegaan.
En dat schiet lekker op als je 2 Km niet hoeft te trappen.
Na 50 Km zijn we dan aan de kust van het Kattegat en komen dan weer aan op onze slaapplek
Gisteren had ik het over een hotel maar dat was een vergissing het is een kruising tussen een B&B en een jeugdherberg je heb je eigen kamer sanitair gebruik je samen en de keuken ook.
Maar alles ruim opgezet een heerlijk stekkie.

De eigenaar attendeerde ons nog op een nabij gelegen natuurgebied daar moet je even heen je bent er zo op de fiets.
Het was erg mooi er lagen hopen stenen die in de bronstijd als baken fungeerde voor de boten.
Heel gek om te zien maar interessant hoe ze vroeger zoveel stenen op een hoop hebben gegooid om een baken te maken voor de schepen.

Beneden Äsa heeft de kust zandstranden en boven Äsa rots stranden.

Morgen is er misschien geen verslag ik weet niet hoe alles loopt op de boot maar dat er nog een laatste verslag komt dat is zeker.

Gereden: 72 Km
Schatten: 6

Annemiek

Hallo Mar en Cor,
Een goede terugreis, mee genoten van jullie nieuwe fiets avontuur, leuk!

Mies

Cor en Marja,een gezellige reis terug en bedankt dat we weer mochten meegenieten van jullie verhalen en natuurlijk de prachtige foto's!

Hanny

Hoi Cor en Marja
ik hen genoten van jullie reis door zweden een goede terugreis en tot snel

tom

wij hebben genoten van de reisverhalen en de mooie foto's
een goede terugreis en welkom thuis

Riet

Goeie reis het laatste eindje!!!
Jullie gaan het mooie weer tegemoet
En donderdag WELKOM THUIS....

Petra

ik heb ook genoten van je reisverhalen heel mooi.
een goed thuis reis en tot ziens.

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja leuk om in een Jeugd herberg te slapen
Lekker met ontbijt.
Geniet om maar even.

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja het zijn allemaal prachtige berichten
de vakantie gaat altijd snel.

Ton van Warmerdam

Cor en Marja bedankt voor die leuke reis verhalen uit Zweden, goede terug reis.

Lilianne

Pracht natuurfoto's, Hebben ze daar ook bitterballen?? Haha moest even denken aan jullie reis in Frankrijk. Een behouden vaart terug. Het is weer een mooie reis om op terug te kijken. Groetjes.