fietsen-zweden.reismee.nl

Överlida-Äsa

De laatste Stuga laten we weer netjes achter en gaan weer op weg.
Vandaag gaan we weer naar de westkust van Zweden, het weer is goed, droog en een windje.
Dat droge weer houden we de hele dag kunnen we weer eens langer van de lunch genieten.
Meteen na de camping klimmen we van 150 meter naar 223 meter dat was meteen weer even weten waar we waren in Zweden dat is ook zo.
We hadden weer een mooie tocht met hier en daar een cach (een schat).
Bij het zoeken naar een cach stopte er een auto en kwam de parkeerplaats op rijden.|
Een man en vrouw stopte en wilde weten of wij een Geocachers waren nou dat waren we hoor.
Hij wist hem meteen te leggen niet zo gek hij was de CO (vaktaal geocachers) we hebben nog een leuk gesprek gehad en beide vervolgde we onze weg.
We konden trouwens ook een TB kwijt eindelijk een doosje waar het in kon.
De koffie gebuikte we weer lekker langs de kant met wat lekkers natuurlijk.

En zo fietsten we van het ene meer naar het andere met mooie vergezichten.

Je kon merken dat we naar de kust afzakten want we zijn 223meter naar 18 meter gegaan.
En dat schiet lekker op als je 2 Km niet hoeft te trappen.
Na 50 Km zijn we dan aan de kust van het Kattegat en komen dan weer aan op onze slaapplek
Gisteren had ik het over een hotel maar dat was een vergissing het is een kruising tussen een B&B en een jeugdherberg je heb je eigen kamer sanitair gebruik je samen en de keuken ook.
Maar alles ruim opgezet een heerlijk stekkie.

De eigenaar attendeerde ons nog op een nabij gelegen natuurgebied daar moet je even heen je bent er zo op de fiets.
Het was erg mooi er lagen hopen stenen die in de bronstijd als baken fungeerde voor de boten.
Heel gek om te zien maar interessant hoe ze vroeger zoveel stenen op een hoop hebben gegooid om een baken te maken voor de schepen.

Beneden Äsa heeft de kust zandstranden en boven Äsa rots stranden.

Morgen is er misschien geen verslag ik weet niet hoe alles loopt op de boot maar dat er nog een laatste verslag komt dat is zeker.