fietsen-zweden.reismee.nl

Äsa-Götenborg-Spaarndam

Äsa-Götenborg-Spaarndam

De laatste avond in Äsa heb ik nog samen met een Zweed het restje Whiskey opgemaakt wat ik nog in de fles had, zo dat hoeft niet meer mee.
Na het ontbijt wat echt Zweeds was met haring en zo gaan we toch aan de laatste dag beginnen, de regenjassen moesten wel aan maar de gast heer verzekerde dat we de zon tegemoet gingen.
Hij kreeg gelijk al gauw konden ze uit maar met de frisse wind toch een dun wind stoppertje aan.
Regelmatig zagen we aan de linker kant de zee, omdat de kust erg grillig is reden we maar een paar keer er vlak langs maar dan kreeg je ook plaatjes te zien om van te kwijlen.



Een kasteeltje kwamen we ook nog tegen Gåsevadholm Castleis een kasteel op een eiland in deRolfsånrivier

In het begin hadden we wind tegen maar in de loop van de dag schuin mee, onderweg nog wat schatjes op gepakt en zo komen we toch in Götenborg alwaar de boot al op ons te wachten.


Het rondje Zweden was rond het is ons gelukt, op de verzamelparkeerplaats van de boot stonden opvallend veel Nederlands caravans en een met een busje er voor met stickers van de ANWB.
De meeste kennen wel het programma “we zijn er bijna” dan gaat er een groep een paar weken op vakantie met de caravan georganiseerd door de ANWB er is dan een reisleider en een technische man bij om alles te begeleiden.
Dit was een groep die 61 dagen door Scandinavië waren getrokken tot aan de Noord Kaap.
Een echtpaar die we spraken hadden het erg naar hun zin gehad een mooie reis en een leuke groep ze zouden nog wel een maand willen.
Na het inchecken konden we eigenlijk meteen op de boot we waren de enige fietsers en werden meteen gewenkt van kom maar binnen.
We komen hier aan de voorkant binnen en daar moesten meteen de fietsen staan dat betekent dat we morgen als laatste van het dek af kunnen.

De boot vertrok met een half uur vertraging want er moest zoveel mee ongelooflijk dit schip heeft 3900 meter parkeer ruimte en het was helemaal vol.
De volgende morgen lag de boot om 9:15 uur weer aan de kant in Kiel, het uitladen kon beginnen de meeste mensen zaten al in hun auto dus we hadden alle ruimte op de boot om met onze tassen door de gangen te lopen.
De fietsen bepakken kon alleen als de auto's weg waren want er was weinig ruimte om dat al te doen.
Nadat de auto's weg waren konden wij tussen de vrachtauto's door naar de achterkant fietsen.

We zagen geen douane we konden meteen door het hek uit.
We parkeerde daar de fietsen en ik ging de auto halen uit de parkeergarage met mijn bonnetje op zak naar de automaat je kent ze wel je kan met contant geld of met je pas betalen.
Dus kaartje er in en kijken wat de schade is € 124 viel mij mee voor 21 dagen dus de pinpas er in dacht ik maar dat ging niet, dit was uitgeschakeld.
En ineens staat er een man naast me die had ik al gezien bij het service huisje van de parkeer garage en hij vertelde mij dat je alleen met contant geld kan betalen.
Zoveel contant geld had ik niet bij me vertelde ik, geen probleem vertelde hij aan de overkant is een pinautomaat als je daar € 100 haalt dan krijg je een uitrij kaartje.
Dat klinkt goed en zo is het ook gegaan wat hij met het geld doet laat zich raden maar ik had mazzel en hij ook denk ik.
De reis naar Spaarndam ging ook goed dus we zijn weer thuis.
We willen iedereen bedanken voor de reacties op de website leuk om te lezen dat jullie het leuk vinden.
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in een mooi en rustig land.

Gereden: 70 Km Totaal gereden 1326 Km
Schatten: 4 Totaal 60

Reacties

Reacties

Eveline en Mart

Wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt! Als ik me de logjes goed herinner, hebben jullie nauwelijks problemen met het materiaal gehad.
Hopelijk is thuis ook alles goed gegaan.
Nog even nagenieten en dan gaat het gewone leven weer van start denk ik zo.
Bedankt dat we mochten mee genieten.
Hartelijke groet, Mart en Eveline

Inge en mike

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Het was leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te zien. Helaas kon ik de laatste dagen jullie mail niet ooenen maar we hebben genog gezien en gelezen dat jullie een mooie route hebben gepland.

Elly Gerrit

Welkom thuis .wat hebben we genoten van jullie ver slagen en foto,s Nu weer het echte ritme in ? Groetjes

Joke

Fijn dat jullie zo genoten hebben!!
Eventjes bijkomen het wordt een mooi weer weekend dus rustig aan en heerlijk Nagenieten!!!

Iet

Welkom thuis na een fijne vacantie leuk al die verhalen !

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja gelukkig hebben jullie niet veel pech gehad
met de fietsen en jullie hebben een hele mooie vakantie gehad met prachtige foto's.
In ieder geval Welkom Thuis.

Saskia

Hallo Cor en Mar,

Wat leuk weer om jullie verhalen te lezen en wat een respect aan kilometers zeg. Ik heb een km teller op mijn fiets maar doe er wel een jaar over om er 1000 op te zetten hoor.
Wat een prachtig land moet het zijn, en leuk om al die foto`s er bij je zien.
Nu lekker uitrusten thuis en zijnjullie al bezig met de volgende bestemming? Veel plezier met voor bereiden alvast.

Groetjes Saskia.

Max

Hallo Cor en Mar,
Welkom thuis. Jullie hebben weer een mooie fietsvakantie gehad. We hebben het met plezier gevolgd, leuke verhalen en mooie foto's.
Groeten Max en Wilhelmien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!