fietsen-zweden.reismee.nl

Torne-Lagan

Torne-Lagan

Gisteravond nog heerlijk buiten gegeten en gezeten maar toen kwam er toch regen, maar in de morgen was het droog en was het ontbijt ook buiten.
Met de koffiepauze heerlijk op een bankje gezeten maar toen we de hoek omwaren zagen wij vrij donkere lucht nu hoeft daar niet altijd regen uit te komen maar vandaag wel.

We schuilde even bij een boerenschuur onder de dakrand en wachten de ergste bui af, deze was weg maar de lucht bleef grijs en met regen.

Dan gaat plan B in werking de regenkleding komt te voorschijn, een broek en hoesjes voor over de schoenen en dit bij een 20 Km stand op de teller.
Wij wisten toen nog niet dat we deze outfit aan zouden houden tot de teller op 75 Km stond.
Dus alles aangedaan en fietsen maar we moeten toch verder, alles heeft onderweg wel lekkere frisse kleuren en het dennenbos ruikt ook zo lekker.
We moeten wel om ons heen blijven kijken natuurlijk ook al regent het de omgeving blijft mooi zoals we deze weken gewend zijn.
De paarden en koeien onderweg zijn fietsers niet gewend en helemaal niet in deze uitdossing, ze kijken alsof ze willen zeggen zijn jullie wel goed, wij vinden van wel maar er zullen wel mensen zijn die het zelfde denken als de paarden en de koeien.
Maar ook al regent het we spotten toch 2 herten en 2 paren kraanvogels.
De lunch was opgedeeld in 2 stops, de eerste een kop cup a soep onder de dakgoot van een boerenschuur, en de tweede een broodje op een parkeerplek toen de regen bijna was gestopt met veel regen blijft je broodje niet droog.
Onderweg is er niet veel om te schuilen dus zullen we het moeten doen met wat we tegen komen.
We zijn wel wat gewend dus dat komt wel goed.
Tijdens het fietsen zien we ook vaak bushaltes maar tijdens ruim 14 dagen fietsen nog geen bus gezien misschien komen we daar nog achter de komende week.
Dus zoals al gezegd bij 75 Km op de teller kon de regenkleding uit en fietsten we weer heerlijk in het overhemd.
We komen aan in Lagan en we verblijven in een hotel dit is een noodsprong om dat in deze buurt geen hutjes op de aanwezige campings zijn tenminste wij konden ze niet vinden tijdens het voorbereiden van de reis.

Gereden: 92 Km
Schatten: 0

fia

Wat jammer dat jullie zo veel regen hebben gehad vandaag.
Maar gelukkig wel weer mooie dingen gezien onderweg. En nu lekker in een hotel is ook wel weer fijn.
Voor morgen veel zonneschijn.

Riet

Ik denk dat jullie het zelfde weer hebben als wij hier....
Maar wij mopperen, en jullie zien altijd de zonzijde..dat is het verschil !!
Wel heerlijk dat je na zo n natte dag een warme douche kan nemen.
Ik hoop dat jullie morgen heel mooi weer hebben,en dat je weer een paar op pakkers kan scoren
Fijne rit morgen.

Fred en Marian Pieters

Jullie hebben ook veel regen maar de jassen en mutsen
komen goed van pas.
Slaap lekker in het Hotel.