fietsen-zweden.reismee.nl

Lagan-Smalandsstenar

Lagan-Smalandsstenar

Het ontbijt is verzorgd vandaag dus dat is makkelijk, voor het ontbijt was alles al ingepakt dus we konden van start niet voordat we nog even in het hotel de thermosfles hadden laten vullen met heet water.
De serveerster deed er ook nog een plastic bakje met koekjes en snoepjes bij dit is voor bij de koffie zei ze, wat lief van haar.
Nog even gestopt bij de plaatselijke super voor de lunch en dan gaan we toch echt, het was droog maar wel wat wolken je weet wel van die mooie witte ze zeggen wel eens Hollandse luchten.
En we spotten weer een hert nu met foto.

Er waaide ook een briesje maar niet vervelend, we passeerde ook een loppis dat is kringloopwinkel in het Zweeds.
Het was een grote schuur en er stond van alles buiten maar even kijken in de loppis op zondag morgen.

We keken ons ogen uit en wat ligt daar klompjes uit Volendam voor 10 SEK dat omgerekend € 1,20
ze weten de souvenirs uit Nederland toch niet goed in te schatten.

Er stonden leuke dingen gelukkig zijn we op de fiets en tassen zijn al vol dus kijken kijken niet kopen.
Onderweg veranderde de lucht steeds van type wolk zelfs hele donkere en dat betekent niet veel goeds de regenjasjes werden zelfs aangetrokken, geschuild werd er ook nog maar dat was maar voor even want we reden steeds in het goede gedeelte.
Een tochtje met de veerboot was er vandaag ook bij (de afstand met de veerboot tellen we niet mee met de gereden kilometers) en helemaal gratis ik neem aan een regel van de Europese Unie.

Dat het maar net is waar je bent regen of droog laat deze foto wel goed zien.

Van het uitzicht en mooie wolken hebben vandaag erg genoten.
Een robot grasmaaier is ook er in hier in Zweden we passeren regelmatig mooi gemaaide gazons en dan zien we ook de robot maaier aan het werk geen lawaai en toch mooi kort geknipt gras.
We komen op een camping die eigendom is van een Nederlands stel dus even kennis gemaakt en de zaken geregeld, de kaart voor de slagboom hebben we meteen weer terug gegeven hij zei u moet er nog uit hoor, ja dat weten we maar op de fiets kan je er toch omheen.
Zijn familie was ook net aangekomen en vonden het maar vreemd dat we op de fiets waren.
We hebben echt een mooie Stuga alles er op en er aan.

Gereden: 60 Km
Schatten: 2

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja wat zijn de verhalen toch leuk
Leuk van die Robot Het is elke weer leuk om het huisje
te zien. ze zien e leuk uit.

Eveline en Mart

Ja, dat is altijd jammer als je langs een kringloop komt en niets mee kunt nemen. Hadden wij laatst ook op een fietstochtje. Alleen een korte broek en die heb ik gelijk aan gehouden.