fietsen-zweden.reismee.nl

Gotenborg-Boras

Gotenborg – Boras

Gisteravond na het eten nog heerlijk naar de zee gekeken en de zonsondergang,
de zee was zo glad als een spiegel dus de boot vaart heel mooi door het water.
En dit bleef tot zo, dus in bed heb je niet eens door dat je op een boot zit.
Maar om 5:00 uur waren we al wakker nog even rekken tot 6:00 uur en dan er maar uit
wassen en weer op het dek kijken.
Op het dek rook het al weer heerlijk naar ontbijt luchten gebakken spek, worst en eieren
dus stipt 7:00 uur stonden we aan de ontbijt bar.
Er was te kust en te keur spek,worst, eieren maar ook 2 soorten Zweedse haring gerookte zalm.
Je snap als burger van de Europese Gemeenschap kan je geen land eet gewoonte overslaan.
Het invaren naar de haven van Gotenborg was ook erg leuk.

Maar dan gaat het toch echt gebeuren de fietsen optuigen met bagage en net voor de vrachtwagens er uit gaan, glippen wij nog even voor.
Het weer is prachtig dus we vangen aan in overhemd en natuurlijk de korte broek.
En fietsen we rustig de stad uit wel goed om ons heen kijkend natuurlijk.
En al gauw komen we het eerst meer tegen en dat bleef de hele dag zo doorgaan.
Ik moet wel vermelden dat we niet alleen over fietspaden rijden want die zijn er niet overal.
Vandaag ook veel over provinciale wegen gereden waar het verkeer maximaal 70 of 80 mag.
Nu zijn wij daar geen liefhebbers van maar we moeten toch verder, gelukkig is het verkeer niet heel druk hier dat is dan weer een meevaller.
Het landschap is niet vlak we hebben toch wat kuiten bijtertjes gehad, het zijn geen bergen ook geen heuvels maar wegen die wat oplopen laat ik het zo formuleren anders krijg ik commentaar van Tom
waar we de fietstocht mee hebben gereden naar Santiago de Compastella.
Het eerste hert is ook al gespot
Maar de fietspaden die we hebben gereden zijn dan ook prachtig.

De regenjas hebben we 2 keer aan moeten doen maar de temperatuur was goed.
En zo melden wij ons om 5 uur bij de camping waar wij een 2 persoons Stuga hebben gereserveerd.
De eerste fietsdag zit er op vanavond nog eten koken en morgen weer verder.

Gereden: 81 Km.
3 schatten

Tom

Heb weer genoten van de eerste verhalen, de start is voorspoedig verlopen en de komende dagen wordt er weinig regen verwacht

Fia

Zo te zien een heel mooi begin van jullie vakantie.
Geniet ervan

ans rutten

Wat een prachtige tocht maken jullie veel plezier en veel zon geniet ervan

Mies.

Ga in mn luie stoel weer heerlijk genieten van jullie fietsavontuur!

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja jullie zien allemaal leuke dingen
knap dat jullie fietsen.