fietsen-zweden.reismee.nl

Boras- Ulrichamn

Boras- Ulrichamn

Vanmorgen om 7:00 uur kwam de regen er losjes uitzetten dus maar rustig aan gedaan.
Het inpak ritueel moet weer even komen.
Maar om 9:15 uur zaten we weer op de fiets rond 10:00 uur waren we de stad uit en
hadden we ook al inkopen gedaan voor de lunch.
We fietsten op een vrij brede weg met weinig verkeer de weg was glooiend en erg recht,
de hoogtemeter kwam toch wel tot 264 meter.

Nadat wij weer een hogerpunt hadden bereikt op deze weg en weer ver voor ons uit konden kijken
zagen we 2 mensen in felgroene kleding en met een vlag dichterbij gekomen waren
het 2 verkeersregelaars
Wij vonden dit wat vreemd geen auto te zien en toch deze 2 mensen ze stonden bij een zijweg
bij het passeren van deze twee mensen klapte ze in hun handen riepen of we met de triatlon
mee deden.
Wij grapte nog waar is het meer, maar even later werden we ingehaald door een wielrenner met een rugnummer en daarna nog een paar we zaten op een triatlon parcours.
Een paar honderd meter verder was een kraam met bidons waar wij geen gebruik van mochten maken.
De weg liep behoorlijk naar beneden en de wielrenners kregen net als wij een flinke vaart,
bij een rotonde waar ook verkeersregelaars stonden werd het verkeer tegen gehouden voor ons
terwijl er geen wielrenner in de buurt was we bedankte ze vriendelijk en vervolgde onze route.
We verlieten deze weg om op een fietspad te komen die was gemaakt op de plek van een oude spoorbaan, deze fietspaden zijn heel erg fijn om op te fietsen ze gaan niet steil omhoog en hebben mooie ruime bochten heerlijk.

Hoewel de lucht grijs was en toch droog kwam hier verandering in de regen jassen moesten aan en weerman Tom had nog zo gezegd het bleef droog, maar niks aan de hand we gaan gewoon verder.
Op dit fietspad van 38 Km lang zijn we 5 fietsers tegen gekomen heerlijk rustig toch.
Rond 12:00 uur nam de regen toe we passeerde net een jeu-de-boul baan met 2 houten huisjes met een kleine veranda mooi plek om te schuilen en meteen de lunch te doen.
Na de lunch zakte de regen af en konden we onze weg weer vervolgen tot het plaatsje Ulrichamn.
De boodschappen gedaan voor de avond en na 2,5 Km melden we ons op de camping.
Hoewel we vroeg waren 14:00 uur konden we toch in onze gereserveerde accommodatie,
en die is leuk ongelooflijk.

De rest van de dag bleef het regenen dus de afstand van vandaag kwam goed uit.
We kunnen ook meer foto's plaatsen bedankt Fia en Ruud met dit aantal komen wij de vakantie wel door.

Gereden 49 Km
1 schat

Miranda

Jammer dat jullie niet mee mochten doen met de triatlon. Zwemmen in het koude meer was vast een uitdaging geweest.
Leuke ton hoor. Gezellige avond in jullie hutje.

Fia

Jammer van de regen, maar toch lekker gefietst.
En wat een leuk huisje om te slapen.
Voor morgen weer een heel fijne dag toegewenst, nu met mooi weer.

ANTON VAN DEN bOS

nou dat is an een mooi begin voor de eerste vakantie dag al moet ik wel even wennen aan de namen of heb ik soms een verkeerde site geopend groeten Anton

An

Gezellig om weer mee te reizen,goed gekozen voor vandaag niet te lang met regen wat een leuk huisje! Volged jaar misschien de trathon,? Even oefenen dit komend jaar

Alex en Adri

Het is weer mooi en leuk wij zijn verhuist naar hk wij gaan zelf een lang wiekend met de boot weg hoi

An

Triathlo sorry

Ton van Warmerdam

Ik heb in 1996 door Zweden en Noorwegen gefietst, toen was ook zo heerlijk rustig.
Veel plezier samen.

Mies

Weer een belevenis vandaag,en ja een spatje regen this niet anders ,jullie hebben wel leuke huisjes uitgekozen! Gezellige avond.

Bart Verheggen

Prachtig wat jullie meemaken en leuke huisjes! Een leuk idee voor onze camping :-) . Veel plezier de komende dagen en hopelijk wat beter weer.

Robdemunk

fietsen jullie maar lekker verder zonder al teveel lekke
banden

Inge

Lieve Cor en Mar, wat ziet het er mooi uit, in een volgende carriere maar vuurtochterwachter denk ik. Prachtig, lekker groen! Voorzichtig op de weg en heel veel plezier.

Fons

Geweldige verhalen.
In Frankrijk ook eens op een triathlon parcours terecht gekomen - lekker doorkarren inderdaad.
En in Spanje in de plaatselijke kermiskoers. Je weet wel; Pijnenburg . . maar dan echt. Ik ga nog ff een stukkie.
Heel veel fietsplezier nog en ik hoop dat het een beetje droog blijft.

Fred en Marian Pieters

Huisje ziet er leuk uit. Jullie genieten ervan
ZO maak je toch heel wat mee.