fietsen-zweden.reismee.nl

Ulricehamn-Jönköping

Ulricehamn-Jönköping

Gisteren wat internet problemen

We hebben heerlijk geslapen gisteravond lekker ruim bed en je kon meteen uit het raampje kijken.
Maar gisteravond zeker een paar keer te veel omgedraaid en dan krijg je dit als resultaat zie foto.

De lucht was zwaar bewolkt en veel wind maar volgens de weerberichten zou het droog blijven.
Na het ontbijt gaat het ritueel weer beginnen van het inpakken, bij het controleren van de fietsen
zag ik dat de kettingen wel een beetje olie konden gebruiken want na al die regen kwamen er wat roestplekjes en dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Na het afrekenen bij de receptie kreeg Mar een leren sleutelhanger in de vorm van een eland, deze meteen bevestigd aan het stuurtasje.
De reis kon beginnen de hoogte van de camping was op 171 meter en we stegen in 3 Km naar 280 meter goedemorgen net je broodje op en dan dit de maximale hoogte van vandaag was 343 meter.

Deze dag hebben we Zweden ook leren kennen zonder regen en wind in de rug.
Het was zondag en heerlijk rustig op de weg mooie ruime wegen en heel weinig auto's voor dat ze inhaalde gaven ze even een seintje met de claxon wij staken onze handen op en bij het passeren zwaaide ze terug.
We hebben genoten van de omgeving en de rust je hoorde alleen vogels en de wind auto's hoorde je al van ver aankomen door het lawaai van de banden.
De zon kwam er ook nog bij wat wil je nog meer, onderweg heel veel lupines in alle kleuren de bermen stonden er vol van.
Er stak ook nog een vos over en heel ver weg spotten we ook nog 2 kraanvogels.
De lunch gebruikte we aan een meer met een echt Zweeds uitzicht.
Rond 14:30 uur melden wij ons bij de receptie, het huisje was nog niet klaar we kregen een kopje koffie aangeboden en binnen 15 minuten konden wij naar ons nieuwe onderkomen met uitzicht op het meer.

Gereden: 63 Km
2 schatten

Mies

Ja Cor stil liggen jongen anders gaat het nirt goedkomen! Wat een prachtig land is het toch en vooral om te fietsen zïe je teminste nog wat!Voor nu rustig aan en voor straks smakelijk eten een gezellige avond en tot morgen!

Fia

Nog geluk dat het huisje niet omgevallen is en is gaan rollen.
Jullie hebben al veel mooie dingen gezien van het land.
Fijne avond en ook voor morgen een hele mooie fietstocht met mooi weer.

Riet

Wat maken jullie weer een mooie trip... Ik geniet van je verhalen Cor,je kan het leuk vertellen..???? Wel stil liggen in je bedje hoor.!anders gaat je huisje echt rollen.. ????

Threa

Hallo Cor en Marja, wat is het toch weer leuk jullie fietsavonturen te volgen! Veel plezier met de verdere tocht dan komen wij die regendagen hier ook wel door?

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja zo kom je onderweg van alles tegen
denk om je huisje.