fietsen-zweden.reismee.nl

Jonkoping-Granna

Jönköping-Gränna

De morgen zon scheen al om 6:30 uur op de veranda dus ontbijt lekker buiten.
Hoe verder het naar 9:00 uur liep was er geen zon meer te bekennen, maar gelukkig kwam de zon in de morgen weer terug zodat het een heerlijke zonnige dag werd.
We zouden lees goed we zouden vandaag 53 Km fietsen, dus daar gaan we.
We kwamen binnen 15 minuten bij het Vättern meer aan, en fietsten heerlijk langs het water.
En als je dan zo om je heen kijkt zie je huisjes tegen de bergen aan een prachtig gezicht, maar wij moesten ook die berg op.
Het fietspad hield op en de eerste oplopende weg was een feit.
In de juiste versnelling en dan maar trappen maar hierna kwam er nog iets, en daar konden we fietsend niet tegen op.
Dus lopen en de fiets vooruit duwend naar boven, we hebben lopend een hoogte van 150 meter
moeten overbruggen.
Boven aan was een parkeerplaats van een ski heuvel en daar stond een bord voor de afdalers 15%.
We waren bek af dus eerst maar even koffie pauze.
De temperatuur was inmiddels al aardig opgelopen de rest van de rit was erg mooi we zaten in het boerengebied en dit trekt mij altijd erg aan, wel veel klimmen en dalen maar we kregen de mooiste schilderijen.
De lunch was dit keer op een bankje bij een kerk, de kerk was open dus even binnen gekeken de boel was net op nieuw in de verf gezet dus alles zag er mooi uit.
Buiten gekomen stonden er twee fietsers bij onze fietsen te kijken en die wilde van alles weten over onze uitrusting want zij waren ook van plan om een lange fietsreis te gaan maken.
Dus alles laten zien ze waren onder de indruk en hadden veel opgestoken, ze groeten ons en giengen weer verder.
En zo komen we richting camping nog wel even achterna gezeten door een herdershond maar vooruit dat kon er nog wel even bij.
Voordat we op de camping waren moest er nog even een bergje op en dan waren we op de plaats van bestemming DACHTEN we daar was helemaal geen camping.
Dus de Google erbij en inderdaad we zaten fout nu nog de kortste route naar de camping.
We dachten slim te zijn en een wandelpad te nemen zou niet de eerste keer wezen, maar deze kwam uit op een trap naar beneden naar Gränna dat is te gek dus weer terug naar de provinciale weg zal ik maar zeggen en dan naar Gränna deze weg liep naar beneden dus dat ging lekker en zo kwamen toch op de plaats van bestemming.
Na een heerlijke douche zijn we het stadje in geweest lopend weer eens wat anders.
Dit stadje staat bekend om de uitvinding van de zuurstok, en het giert hier ook van de winkels wat voor Volendam de paling is is voor Gränna de zuurstok het model wijkt niet veel af,
je kan ook nog zien hoe ze gemaakt worden.
En zo hebben we weer een mooie dag gehad.

Gereden 63 Km
Schatten 5

Fred en Marian Pieters

Cor en Marja eet niet te veel van de Zuurstokken
geniet van alles

Petra

weer even twee dagen bij gelezen, jullie verhalen zijn nooit saai, hoe doe je dat toch met zo'n huisje geweldig.
dat maken jullie alleen mee. dat met zo'n hond dat komt me wel bekent voor. nou op weer een mooie nieuwe dag.
groetjes

Miranda

Wat een leuke verhalen. Je schrijft zo lekker. En dan die mooie foto,s erbij. Speciaal Voor Ellen en riet.

Ga zo door.

Groetjes miranda

Inge

Dat ziet er weer erg mooi uit, zo op de foto's te zien.
Leuke verhalen dus we lezen en zien iedere dag n beetje meer.
Veel fietsplezier,
Groetjes Mike en Inge

Annemiek

Ik zit met een glimlach jullie fiets verhalen te lezen en zie t helemaal voor me haha wat schrijf je toch leuk!!

Paula

Wat een mooie tocht, en leuke verhalen. Ooit waren wij met de kinderen in het zuurstokkendorp! Pipi langkous woont ook in de buurt in een dorpje. Wie weet nog een verrassende ontmoeting met haar.
Nog heel veel fietsplezier in het zo mooie
Zweden
Paula enJos

anton van den Bos

weet je Cor met dat duwen met die fiets misschien kan jr toch beter gaan wandelen net al ik he, en ook dan kan je schatten zoeken geintje nog veel plezier met je vakantie
groeten Anton