fietsen-zweden.reismee.nl

Gränna-Vadstena

Gränna-Vadstena

Eerst is even over het internet op de camping van gisteren was er WiFi wat ik ook probeerde ze gooide mij er zo weer uit, met de telefoon en extra buitenland bundel helemaal geen internet en Mar
niks vermoedend gewoon internet op haar tablet.
Dus van morgen met kunst en vliegwerk maar even met de tablet gedaan.

Naar de orde van de dag de dag begon rommelig het begon te motregenen dus we starten met
regen jas geen regenbroek dat fietst niet.
Op het punt van vertrek was het weer droog dus het plan weer veranderd net alles weer veranderd gaat het weer regen.
Dus starten met regenjas op naar de super voor de lunch, uit de super is het weer droog dus weer veranderd en de regenkleding bleef vandaag ook weer in de tassen.
De reis gaat vandaag naar Vadstena en daar is ook onze eerste rustdag maar voor dat we daar zijn moet er eerst gefietst worden en volgens de route niet veel klimmen dus we gaan het zien.
We starten op een provinciale weg maar al na een paar kilometer gaan we hier van af en komen in een rustig gebied maar klimmen we van 90 meter naar 230 meter maar geleidelijk aan.
We kunnen op hoogniveau het Vättern meer goed in de gaten houden en zo rijden we door mooie gebieden we kijken ons ogen uit.
En een klimmetje meer of minder maakt ons niet meer uit na elke klim komt er weer wat moois tevoorschijn.
En zo fietsend door een bos komen er twee lotgenoten aan gefietst en we stopten even voor een praatje, een echtpaar uit België en op SANTOS fietsen zij waren al een maand aan het fietsen in zweden.
Ze waren opgestapt in Gent op een vrachtboot naar Götenborg en vandaar naar de grens van Noorwegen gefietst en nu zakken ze af naar het zuiden om over 14 dagen weer in Götenborg te zijn.
We hebben gezellig gepraat over de vakantie en natuurlijk over de fietsen.
We trakteerde ze nog op snoepjes uit de zuurstok stad Gränna en vervolgde weer onze wegen.
Na 55 km komen we in landbouw gebied met onverharde wegen, dat wil zeggen de weg is wel hard maar het bestaat uit vast gereden rode steentjes prima op te rijden maar bergje af kan niet hard want dat is toch link maximaal 17 km.

En dan komen we toch op de camping we melden ons aan nemen meteen een WiFi bon voor
30 SEK voor 2 dagen want ik wil geen gesodemieter meer.
Vergeten jullie niet dat vandaag de langste dag is hier is het al om 4 uur licht.

Gereden: 83 Km.
Schatten: 7

Joke en Egbert

En nu de midzomerfeesten mee maken?
We genieten zo van jullie verhalen en mooi die foto van het Vatern.
We krijgen er weer zo'n zin in en zo herkenbaar heerlijk
Zijn jullie al een Loppis tegen gekomen?
Hay/Hay de Zweedse ochtend groet wensen wij jullie de hele fietstour
nog toe en heel veel genieten ervan!!!!